Mera naglar, mera träning

Nu har lite tid gått och jag har hunnit göra fler akrylnaglar, dom här gångerna har jag övat på att göra med riktigt akrylglitter istället för att sätta glittertippar. Väldigt mycket längre tid tar det kan jag säga men det är det värt, blir riktigt snyggt! Men jag får sluta ta bilder med mobilen för man ser inte hur fina dom egentligen är.

Tessan första glitter

Här är Tessans tippar som jag gjorde för ett tag sen. Efter en fylla hade två naglar lossnat så vi gjorde om dom plus fyllde på lite längst upp på dom andra som redan hade börjat hasa ner en bit. Gjorde samma färg på Vera för ett par dagar sedan, hon har nu tagit bort alla sina för dom hade börjat lossna.

Förstår inte riktigt varför men alla naglar jag gjort sitter rätt dåligt, speciellt på andra. Det är iofs lättare att känna på sig själv om man sätter tipparna ordentligt osv, men ändå! Veras lossnar nästan på en gång, Tessan tappar någon enstaka efter 1-2 veckor. Mina är dom som sitter bäst av allas, men jag byter ändå jätteofta för så fort det börjar lossna någonstans ser det ”fläckigt” ut och då är det fult så jag tar bort dom. Så under Tessans rosa period har jag hunnit med två färger.

Lila glitter

Här var min första glitter akryl jag provade för jag ville testa på mig själv före jag gjorde på någon annan. Det syns inte riktigt men det är i alla fall en väldigt mörk lila som var mycket snyggare i verkligheten.

Orange glitter

Och nu senast tänkte jag göra orange eftersom det snart är halloween, men den visade sig vara mer persikofärgad så jag satte på blommor och gjorde den mer somrig istället. ^^ Dom sitter som hårt som sten än men det har börjat bli fläckigt längst in så snart kommer jag väl byta dom här också. :P

Om någon har några tips på vad jag kan göra för fel så är jag öppen för förslag! Enda jag hitta var att om man använder för små tippar så kan dom ”poppa av”, men tveksam till om det är felet eftersom det är längst in dom börjar lossna först. Som sagt, tacksam för tips!

 

Lämna en kommentar