Vissa upp och vissa ner

Jadu, det är tur att jag enbart bloggar för min egen del och inte för att få pengar. ^^ Är lustigt för mig att jag alltid har älskat att skriva men ändå är så urusel på att uppdatera min blogg. 😛 Sitter ju inte vid datorn så mycket överhuvudtaget heller så.. Har inte använt min msn på ett par år nu, den dagen trodde jag ju aldrig skulle komma haha.

Vägen är fortfarande knackig för mig, men två är definitivt starkare än en och Daniel har fått mig på banan igen. Sen att han själv rasar i vikt känns lite taskigt 😉 Men själv är jag iaf uppe i -4,6kg från startvikten 1 januari så det är på väg åt rätt håll. För tillfället är det mest kosten som reglerats, ska ta upp simningen igen nästa vecka för att skona min trasiga kropp.

Har gått till en sjukgymnast nu ett par gånger och fått övningar för att först å främst bygga upp magmuskler sakta men säkert, så att min rygg får lite avlastning. Men nerven som krånglar är en buse! Den har varit snäll under alla möten med sjukgymnasten så han tror väl att jag hittar på. Jag fick iaf ett tips på hur jag skulle lätta på trycket runt nerven. Men har som sagt varit lugnt medan jag träffat sjukgymnasten regelbundet. Nu har jag ingen tid på 1,5 vecka så igår bråkade nerven som fan! Gjorde ont vad jag än gjorde och tipset jag fick funkade inte ett dugg. Även ryggen är arg på mig för jag har suttit och lagt ett 1500-bitars pussel, det tog många dagar men nu är det klart. Nu ska jag följa sjukgymnastens råd om att skippa pyssel för ett tag…försöka iaf 😉 För i det mesta jag gör så kräver det att jag sitter med rygg och nacke i yttersta läge (hänger över ett bord och tittar ner t.ex.) under en väldigt lång tid och det sliter extremt mycket på min kropp. Så ajja bajja för pyssel! Och en liten påminnelse till mig om att jag måste skaffa mig en ordentlig pysselstation, det är dock lägenheten för liten för.. 😦

Ska iväg på möte på jobbet idag 13-15, mitt på dan…sämsta jäkla tiden! Morgonmöte så man kan få resten av dagen fri till annat?! Nää det är väl inge skoj… *suck*

Lämna en kommentar